Algemene voorwaarden
Hieronder vind je onze algemene voorwaarden voor online bestellingen uitgelegd in simpele, overzichtelijke taal.
Een uitgebreide versie van onze algemene voorwaarden, zoals opgesteld door de Centrale Branchevereniging Wonen (CBW), vind je [hier].
Helemaal onderaan vind je een overzicht met de verwijzingen naar het relevante artikel uit de algemene voorwaarden.
1. Bereikbaarheid
Telefoonnummer: 071 514 6873 (dinsdag t/m vrijdag van 10:00 tot 17:00)
E-mailadres: info@deklarelijn.nl
Adres: Nieuwe Rijn 61, 2312 JH Leiden
2. CBW-erkend
De CBW is dé branchevereniging voor bedrijven op het gebied van woninginterieur. Wij zijn een CBW-erkende winkel, zodat je verzekerd bent van algemene voorwaarden die jou goed beschermen. Zo heb je bijvoorbeeld recht op extra productgarantie. Meer informatie hieromtrent vind je op de site van de CBW, www.cbw-erkend.nl.
3. Toepasselijkheid algemene voorwaarden
De algemene voorwaarden zijn van toepassing op het moment dat je een aankoop doet of een dienst afneemt.
4. Intellectueel eigendom
Wij behouden altijd het intellectuele eigendom op onder andere verstrekte ontwerpen, afbeeldingen, tekeningen, monsters en modellen. Deze gegevens mogen niet zonder toestemming worden gekopieerd, geopenbaard of tentoongesteld.
5. Offerte
Onze offertes zijn tot en met 21 dagen na de offertedatum geldig. In een offerte nemen wij altijd een volledige omschrijving op van de te leveren producten en de te verrichten werkzaamheden, de totale koopprijs, levertijd en betalingsvoorwaarden.
6. Levertijd
Wij proberen een product altijd zo snel mogelijk af te leveren. Is in de overeenkomst geen levertijd afgesproken, dan geldt een vaste levertijd van 30 dagen.
Levertijd niet voorradige artikelen
Helaas is het voor ons niet mogelijk om alle artikelen snel te leveren, bijvoorbeeld wanneer wij deze niet op voorraad hebben of wanneer een artikel speciaal voor u op maat gemaakt wordt. Deze artikelen worden eerst besteld bij onze toeleveranciers en worden na levering in ons magazijn zo spoedig mogelijk bij u geleverd. De exacte levertijd hangt af van de leverancier en het door u bestelde artikel. De indicatieve levertijden staan vermeld bij de artikelen in onze webshop.
7. Conformiteit en garantie
- Het geleverde product moet die eigenschappen bezitten die je op grond van de overeenkomst bij normaal gebruik mag verwachten. Wordt hieraan niet voldaan, dan heb je recht op reparatie, vervanging, ontbinding en/of prijsvermindering.
- Je hebt hiernaast 2 jaar volledige garantie op de geleverde producten. Dit geldt niet voor gebreken die verband houden met niet normaal gebruik van het product.
8. Bedenktijd bij online aankopen
- Je hebt een bedenktijd van 15 dagen. Pak tijdens de bedenktijd het product uit voor zover dit nodig is om de kenmerken van het product te inspecteren. Je mag een product dus inspecteren net zoals je dat in de winkel zou mogen doen. Ga je verder, dan komt waardevermindering van het product voor jouw rekening.
- De bedenktijd van 15 dagen gaat in op het moment dat je het product hebt ontvangen. Gedurende deze bedenktijd kun je melding maken dat je het product wilt terugsturen. Dit kan gemakkelijk door een e-mail te sturen naar info@deklarelijn.nl, waarin je je ordernummer, voor- en achternaam en adres vermeldt. Je mag ook het volgende modelformulier [link] invullen en naar ons opsturen. Vanaf het meldings moment heb je dan nog 14 dagen de tijd om het product terug te sturen.
- Het product moet dan worden teruggestuurd met alle geleverde toebehoren, zoveel mogelijk in originele staat en verpakking.
- De kosten voor het terugsturen zijn in principe voor jouw rekening.
- Heb je een product besteld dat is bezorgd door De Klare Lijn en niet door een koeriersdienst? In dat geval moet je een afspraak maken om het product door ons op te laten halen. Er worden hiervoor ophaalkosten in rekening gebracht.
9. Terugbetaling aankoopbedrag
Hebben wij de retourzending ontvangen, dan vergoeden wij het aankoopbedrag. We betalen terug op dezelfde wijze waarop je de bestelling eerder had betaald.
10. Klachten
- Heb je een klacht, meld dit dan eerst bij ons. Wij gaan dan op zoek naar een geschikte oplossing voor het probleem.
- Komen we niet tot overeenstemming, dan kun je voor aankopen van ten minste € 250,- het geschil aanhangig maken bij de Stichting UitgesprokenZaak.nl. Hierover vind je meer informatie op de website www.uitgesprokenzaak.nl. Dat kan tot 12 maanden nadat je de klacht bij ons kenbaar hebt gemaakt.
| Onderdeel | Omschrijving | Vindplaats algemene voorwaarden |
| 2. | CBW-erkend |
Art. 2 |
| 3. | Toepasselijkheid |
Aanhef |
| 4. | Intellectueel eigendom | Art. 3 lid 1 en 2 |
| 5. | Offerte | Art. 4 lid 1 en 2 |
| 6. | Levertijd | Art. 6 lid 1 |
| 7. 1ste punt | Conformiteit en garantie | Art. 15 lid 1 |
| 7. 2de punt | Conformiteit en garantie | Art. 15 lid 2 |
| 8. 1ste punt | Bedenktijd | Art. 18B lid 1, art. 18C lid 1 en 2 |
| 8. 2de punt | Bedenktijd | Art. 18B lid 2, art. 18D lid 2 |
| 8. 3de punt | Bedenktijd | Art. 18D lid 3 |
| 8. 4de punt | Bedenktijd | Art. 18D lid 5 |
| 8. 5de punt | Bedenktijd | Art. 18D lid 2 |
| 9. | Terugbetaling | Art. 18E lid 1 en 2 |
| 10. 1ste punt | Klachten | Art. 20 lid 2 |
| 10. 2de punt | Klachten | Art. 20 lid 1 en 5 |